Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Maatschappelijk werk --- Hulpverlening ; methodiek --- Casemanagement --- Management in de welzijnsinstelling --- Methodieken in de hulpverlening --- 613 --- case management (gez) --- verpleegkundig management (gez) --- verpleegmethoden (gez) --- verwaarlozing (gez) --- 364.044 --- Hulpverlening --- Methodiek --- Multi-probleemgezinnen --- Multi-problem gezinnen --- case management --- multi-problem gezinnen --- integrale hulpverlening --- Social welfare methods --- departement Gezondheidszorg --- casework --- hulpverlening --- gevallenstudie
Choose an application
Emancipatorisch opvoeden moet werkelijkheid worden in de wijze waarop de jongere en de 'opvoeder' elkaar ontmoeten. Door consequent de relatie tussen de jongere en de begeleider centraal te stellen, is de complexe interactie in kaart te brengen. Helaas worden regels overtreden. Dan is er sprake van een conflict. De negatieve ondertoon van een conflict moet worden geruild voor de waarde ervan binnen het opvoedingsgebeuren. In een conflict ontmoeten mensen elkaar vanuit hun uniciteit en eigen stijl. Een goede afloop is niet altijd zo zeker. Daarom zijn conflicthanteringsstrategieën aangewezen. Even noodzakelijk is een emancipatorisch organisatiemodel. Hoe kunnen organisaties op een 'lerende' manier omgaan met regel-en normovertredend gedrag? Tussen de verschillende opvoedingspartners, zoals ouders, collega-opvoerders enz., is een optimale afstemming van cruciaal belang. Ook hier is een methodische aanpak nodig om als 'lerend team' functioneren.
Groepswerk. --- ethiek --- Personality development --- groepsontwikkeling --- coaching --- jeugdhulpverlening --- conflicthantering --- Social welfare methods --- Social policy and particular groups --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- 321.3 --- groepswerk --- jeugdzorg --- normen --- regels --- teambegeleiding --- 364.044 --- Conflicten --- Ethiek --- Normalisatie --- Opvoeding --- Relaties --- 364.65 --- Jeugdhulpverlening --- Teambegeleiding --- gedragsproblemen --- opvoeders in de inrichting --- residentiële jeugdzorg --- Methodiek --- 376 --- 362.7 --- 362.74 --- Orthopedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Coaching --- graduaat orthopedagogie --- Conflict --- Onderwijs
Choose an application
In dit boek wordt beschreven wat opvoeden is en hoe in een preventieve context aan opvoedingsondersteuning kan worden gedaan via een gezinsgerichte methodiek.
Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie. --- Ontwikkelingspsychopathologie. --- Opvoeding. --- Opvoedingsondersteuning. --- Speciale problemen. --- kleuters --- Educational sciences --- peuters --- pedagogiek --- opvoedingsondersteuning --- Academic collection --- #PBIB:2002.4 --- #PBIB:gift 2002 --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- opvoeding --- orthopedagogiek --- ontwikkelingspsychologie --- Kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- Kleuter --- Opvoeding --- Peuter --- 364.044 --- Gezin --- Kindermishandeling --- Methodiek --- Ontwikkelingsstoornissen --- Opvoedingsondersteuning --- Opvoedingsproblemen --- baby's --- familiebegeleiding --- kleuteropvoeding --- ouder-kind relatie --- 37 --- 37.018 --- Baby's --- Peuters --- Kleuters --- Agressie --- Angsten --- Cognitieve ontwikkeling --- Gedragsproblemen --- Erfelijke en aangeboren afwijkingen --- Huilen --- Angststoornissen --- Huilbaby's --- Angst --- graduaat orthopedagogie --- opvoedkunde --- zuigelingen --- Pedagogiek --- Kinderen --- Hulpmiddelen --- Baby --- Opvoedingsprobleem --- Gedragsprobleem --- Erfelijke en aangeboren afwijking --- Kind --- Hulpmiddel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Angststoornis --- Huilbaby
Choose an application
Naast praktische wenken geven de auteurs ook een aanzet voor nieuwe ideeën voor het verder ontwikkelen van portfolio's. Problemen en dilemma's worden geschetst en suggesties voor mogelijke oplossingen gegeven.
Lerarenopleiding --- Portfolio --- Algemeen. --- Hoger onderwijs. --- Didactic strategies --- didactiek --- portfolio's --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Portfolio's ; hoger onderwijs --- 378.4 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Portfolio's --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 489.4 --- Nederland --- 450.8 --- 489 --- Competentiegericht --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Elektronisch portfolio --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleidingen --- Portfolio's --- Reflecteren (Terugblikken) --- competenties --- onderwijskunde --- 371.3 --- 450.6 --- 454.21 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentieleren --- Didactische werkvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- Competenties --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijs, universitair en voortgezet --- Onderwijsmethoden --- Zelfstudie --- 378.6 --- Onderwijs : portfolio --- Portfolio ; hoger onderwijs --- leermiddelen --- 378.4 Universiteiten --- Universiteiten --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- Resultaten en selectie --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 378 --- 371.6 --- 484 --- onderwijs --- portfolio --- Evaluatie --- Didactische werkvorm --- Sport
Choose an application
Recente ontwikkelingen in het denken rond leren geven aan dat meer belang moet worden gehecht aan het vermogen van de lerende om het eigen leren te sturen. Dat impliceert een herdenken van de rolverdeling tussendocent en lerende binnen een krachtige leeromgeving die voldoende kansen biedt om te reflecteren, actief kennis en vaardigheden te verwerven, zelfstandigheid op te bouwen en coöperatief te leren.
Studievaardigheden. --- hogescholen --- leren leren --- zelfstudie --- Higher education --- higher education --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- retoriek --- Zelfstudie --- Studievaardigheden --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #A0301A --- 737 Leerprogramma's --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 371.31 --- 378 --- begeleid zelfstandig leren --- hoger onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- zelfstandig leren --- 489.4 --- KH Mechelen --- OLP --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- open leercentra --- zelfgestuurd onderwijs --- 378(05) --- 378.1 --- 450.8 --- 454.2 --- 489.5 --- Begeleiden --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leren leren --- Open leerpakketten --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-student --- Studentgecentreerde werkvormen --- Zelfstandig leren --- didactisch proces --- leermiddelen --- leeromgeving --- leren --- onderwijs --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- open leerpakketten --- studentenbegeleiding --- 371.39 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leerzelfstandigheid --- Onderwijsinnovatie --- Race --- Studentgecentreerd onderwijs --- Studentgericht onderwijs --- Zelfstandig werken --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- 454.21 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- leerzelfstandigheid --- zelfstandig werken (ler) --- D22424.jpg --- Hoger onderwijs: didactiek --- Leerpakketten --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstandig leren: hoger onderwijs --- zelfsturend leren --- 371.3 --- Didactische werkvormen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- 371.21 --- 489.52 --- leermethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- Leren --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- Projectonderwijs --- Leermethoden --- Leerplanontwikkeling --- Onderwijs --- Didactisch proces --- België --- Onderwijsconcepten --- Leeromgevingen --- Relatie leraar - leerling --- Studentenbegeleiding --- Coöperatief leren --- Leermiddelen --- Studeren --- Leerprocessen --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- Opvoeding --- Leermethode --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie --- Leermiddel --- Leerproces
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|